Je kent ’t wel: je wil jouw doelgroep meer vertellen over wat jij doet als bedrijf, wat je levert of wat jou als CEO bezighoudt op dagelijkse basis. Zo gezegd, zo gedaan. Je opent een blogpagina en gaat schrijven, maar al gauw hangen je vingers stil boven je toetsenbord. Ondanks dat je super trots bent op je bedrijf, product of dienst vind je het behoorlijk lastig om dit in een lekker leesbare tekst duidelijk te maken.

We hebben allemaal onze eigen talenten. Zo ben ik niet goed in het bouwen van een website, dus ik heb – na urenlang chagrijnig eigenwijs proberen – uiteindelijk om hulp gevraagd. En ik kan je vertellen: dat lucht op! Het is niet meer mijn probleem en ik laat iemand anders haar talent gebruiken voor mijn bedrijf.

Mijn talent is het schrijven van teksten, maar het zijn niet zomaar teksten. Mijn teksten komen binnen bij de lezer, maken indruk en zorgen – waar gewenst – voor een glimlach op de wangen. Is dat wat je wil? Dan is het nu alleen nog beslissen wat voor soort teksten je nodig hebt. Lees je mee?

Blogs

Blogs zijn al jaren niet meer weg te denken uit de online wereld. Afhankelijk van jouw specifieke doelgroep, worden de blogs gelezen door alle leeftijden en lagen van de bevolking. Je deelt jouw kennis, je inspireert of wil jouw lezers simpelweg laten weten hoe jouw leven verloopt.

Maar daarnaast zijn blogs ook belangrijk om gezien te worden op Google. Is dat dan belangrijk? Jazeker! Hoe regelmatiger jij blogs plaatst, hoe vaker Google denkt: “Hey, deze website deelt interessante content, die duw ik even een paar plekjes omhoog!” En hoe hoger in Google, hoe groter je bereik, hoe groter de kans op conversie en conversie staat in direct contact met het krijgen van omzet.

Hoe ga ik te werk?

Jij vertelt mij wat jouw doel is van het hebben van blogs. Is het de lezer informeren, enkel het vullen van de website of bewustwording creëren rondom je product of dienst? Als je het niet precies weet, dan neem ik dit mee in het onderzoek wat ik voor je uitvoer. Ik doe onderzoek naar de doelgroep, voer een zoekwoordenonderzoek uit en bepaal welke interne en externe links belangrijk zijn om te verwerken.

Uiteindelijk krijg jij een blog van 500 – 700 woorden*, een rechtenvrije afbeelding, meta tekst en interne en externe links. Omdat het jouw website is, krijg je uiteraard een correctieronde.

*Liever kortere of langere blogs? Dan kunnen we het hier uiteraard over hebben!

Kosten blogs

De kosten voor blogs kunnen ontzettend verschillen. Het ligt aan hoe lang jij de blog wil hebben, maar ook voor welke branche dit geschreven moet worden. Daarom werk ik altijd met offertes op maat. Je kan me altijd vrijblijvend een mailtje sturen. 

SEO-teksten

Dan zijn er SEO-teksten. Dit kan ook een blog zijn, maar het kan ook de tekst op een vaste pagina zijn. SEO-teksten zijn speciaal in het leven geroepen voor het beter ranken op Google. En die teksten kan je niet op goed geluk schrijven. Je moet goed weten waar jouw doelgroep naar op zoek is, maar ook hoe je potentiële klanten kan bereiken. Dit doe ik onder andere door een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Deze data geeft mij de info die ik nodig heb voor het schrijven van goede, passende SEO-teksten.

Hoe ga ik te werk?

Bij SEO-teksten is er een heel duidelijk doel: beter scoren op Google. Afhankelijk van of je SEO-blogs wil of SEO-teksten op een vaste pagina op je website doe ik een zoekwoordenonderzoek, maar check ik gelijk ook wat jouw concurrenten doen. De grote vraag is natuurlijk: hoe kan jij het beter doen dan jouw concurrenten? Ik voer ook gelijk een doelgroeponderzoek uit zodat de SEO-tekst wel in een juiste tone-of-voice wordt geschreven. Ik vind het namelijk belangrijk dat een SEO-tekst, die natuurlijk commercieel bedoeld is, wel informatief en lekker leesbaar is.

Uiteindelijk lever ik sterke SEO-teksten, meta teksten, juiste titel(s) en interne en externe linkjes. Omdat het jouw website is, krijg je uiteraard een correctieronde.

Kosten SEO-teksten

SEO-teksten zijn teksten die je niet zomaar schrijft. Er gaat veel onderzoek aan vooraf. En afhankelijk van jouw branche, welke data je beschikbaar hebt en meer, verschillen de kosten. Stuur mij gewoon een mailtje en dan maak ik graag een offerte voor je! 

Op zoek naar wat anders?