Je hebt al een website, maar wil die verbeteren. Of je wil een website laten maken en wil het gelijk helemaal goed doen? Dan is het aan te raden om in ieder geval de websiteteksten te laten schrijven door een professional.

Websiteteksten

Wat maakt een websitetekst dan goed, hoor ik je denken. Nou, dat zijn nogal wat punten:

  • Het leest lekker weg;
  • Het voorziet de lezer van de benodigde informatie;
  • Het is geschreven in een tone-of-voice die past bij jouw doelgroep,
  • Jouw ideale klant kan vinden wat ‘ie zoekt en gelijk actie ondernemen;
  • Google vindt antwoorden op vragen in jouw teksten;
  • De teksten zijn SEO-optimaliseerd zodat je beter vindbaar bent.

 

Pff, dat is nogal een waslijst. Dat ben ik met je eens, maar gelukkig ligt mijn talent in het schrijven van precies de juiste tekst voor jouw website! Lees alle teksten maar eens op mijn eigen website.

Wedden dat je een beetje een idee hebt bij wie ik ben als persoon! 😉

Hoe ga ik te werk?

Allereerst plannen we een belletje in of nog leuker: spreken af voor een kopje koffie op een locatie naar keuze. Dan wil ik graag álles weten over jou, jouw bedrijf en wat jouw doelen zijn voor de komende jaren. Als ik heb geproefd van jouw enthousiasme over jouw bedrijf, product of dienst dan kan ik dat over laten komen in de website teksten.

Vervolgens spreken we samen af op welke termijn je de websiteteksten wil hebben. En als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van de websiteteksten op je website, dan kan ik je daar uiteraard ook bij helpen!

Kosten websiteteksten

Het is lastig om één prijs af te spreken met iedereen voor websiteteksten. Dus stuur mij vooral een berichtje om vrijblijvend te vragen om een offerte. 

Productteksten

Productteksten zijn teksten die je ook niet zomaar zelf, of door iedereen kan laten schrijven. Sterker nog: het is interessant om je teksten te laten schrijven door iemand die weinig te maken heeft met jouw product of dienst. Klinkt gek? Niet echt, ik leg het je uit! 

Productteksten zijn er om de bezoeker op jouw website, en dus potentiële klant, te overtuigen waarom zij bij jou moeten kopen. Jij als verkoper bent sowieso al overtuigd en dat is precies de reden waarom jij de bezoeker niet helemaal kan voorzien van alles wat ze willen weten. Iemand die weinig weet van jouw product of dienst kan veel betere vragen stellen en ervoor zorgen dat jouw potentiële klant een daadwerkelijke klant wordt.

Welke kleur, of kleuren heeft het product? Hoe lang gaat zo’n busje deo bij normaal gebruik eigenlijk mee? En kan ik er een navulling voor kopen? Verkoop jij bijvoorbeeld 1-op-1 coachingsessies, dan is jouw potentiële klant geïnteresseerd in meer informatie dan alleen de prijs. Ze willen weten waar je afspreekt en of je kosten rekent voor verdere afstanden. Kan je makkelijk op locatie komen met het openbaar vervoer, en krijg je naderhand een uitgeschreven document waarin alles staat dat is besproken?

Als jij meer antwoorden geeft dan er vragen zijn, dan heb je jouw bezoeker goed geholpen en daarmee vergroot je de kans op conversie. Verder wil je ook dat Google jouw productpagina’s goed kan lezen en daarom is het belangrijk dat ook jouw teksten SEO-geoptimaliseerd zijn en alles wordt voorzien van de juiste metatitels en metateksten.

Hoe ga ik te werk?

We bellen of spreken met elkaar af op een locatie naar keuze. We hebben het onder het genot van een kopje koffie of thee over de producten en/of diensten die jij verkoopt. Wat is je tone-of-voice, welke afbeeldingen zijn er beschikbaar of moet je die nog (laten) maken? We hebben het ook even over het visuele aspect, want je hebt vast een idee van hoe het er straks uit komt te zien op jouw website. 

Met al deze informatie ga ik met groot enthousiasme aan de slag! Ik schrijf overzichtelijke teksten die SEO-geoptimaliseerd zijn. Ik geef antwoorden op vragen die er nog niet zijn en dus ook niet zullen komen. Ik check voor de volledigheid ook nog alle afbeeldingen van jouw product en/of dienst, want met mijn grafische achtergrond heb ik een scherp oog voor detail. Als je puntgave productteksten op je website hebt, horen daar natuurlijk ook perfecte foto’s bij.

Uiteindelijk lever ik de productteksten bij je aan via de mail. Deze teksten zullen – afhankelijk van alle informatie die vermeld moet worden – tussen de 600 en 1000 woorden zijn. Dit is inclusief specificaties en afmetingen van het product. Vanzelfsprekend krijg je ook de juiste metatitels en metateksten erbij.

Kosten productteksten

Wil je één of meerdere productteksten laten schrijven? Neem dan even contact op, dan zorg ik voor een offerte! Ben jij ook nog op zoek naar iemand die jou kan helpen bij het maken van productfoto’s? 

Ik heb een breed netwerk van mensen die tegen een goede prijs kunnen helpen bij het maken van de perfecte productfoto’s!

Op zoek naaR wat anders?